likovi

forum
impressum

Recenzije
I, E.T. (Ja, E.T.)
Verzija za ispis | Članak je pročitan 18 puta | Ovaj članak čitate 1. put | Ocjena : 3/5
I, E.T. se u Engleskoj prikazivao kao četvrta, a u SAD-u kao 7. epizoda. Shvaćam zašto je SciFi Channel htio zadržati ovu epizodu za malo kasnije. Iako je epizoda dosta dobra ne ide baš dobro u ovako ranom stadiju serije. No opet krivi raspored epizode ima i svoju lošu stranu zato jer ljudi koji su gledali seriju na televiziji mogli su opaziti da nešto ne štima u odnosu likova. U ovoj epizodi članovi posade nemaju ni malo povjerenja jedan u drugog, a u kasnijim epizodama toga ima sve manje. Osim toga Aeryn se još uvijek želi vratiti Peacekeeperima. No ovo nije naš problem budući da mi to za sada možemo gledati jedino na DVD izdanjima gdje je redosljed epizoda normalan.

Definitivno najbolja stvar u ovoj epizodi je to što je čovjek, John Crichton izvanzemaljac za Deneance. Šokantna činjenica za njega da je on tuđinac za druge kao što su oni za njega duboko utječe na lik Johna Crichtona. Ben Browder se jako dobro snalazi u ulozi Crichtona iako je ovo tek druga epizoda. Mary Mara je također vrlo dobro odglumila Lyneeau, pokazujući njenu reakciju na otkriće izvanzemaljskog života (možda zato što je vrlo slično načinu na koji bi ljudi htjeli reagirati u istoj situaciji).

Drugo glavno gledište epizode su sličnosti između planete Deneana i Zemlje. Očito je ideja bila da se John osjeća kao kod kuće, budući da je planeta bila jako slična Zemlji. Deneani izgleda imaju sličnu reakciju na izvanzemaljski život koju bi očekivali od svakog čovjeka. No možda je ipak bilo prerano da se John baci na planet toliko sličan Zemlji.On zna da vjerovatno više nikada neće vidjeti svoj dom. Iako to prikazuje njegovu usamljenost i čežnju za domom, možda se bolje molo upotrijebiti u nekoj od kasnijih epizoda.

Način na koji John dobiva Fostrovo i Lyneeaino povjerenje je bilo vrlo zanimljivo za gledanje, budući da John nije mogao znati hoće li oni početi paničariti i predati ga vojsci. Na kraju vidimo da vjeruju strancu i njegovim riječima. Mnoga društva odbacuju nepoznato, ali uvijek postoji šačica ljudi koja prihvaća nepoznato i stvarno bi voljela vidjeti izvanzemaljski život. Na sreću John je u epizodi naišao baš na takve ljude.

Odnos između Aeryn i D'Argoa dok su se skrivali od vojske bio je vrlo dobar i naznaka na njihove buduće odnose. Njihovi dialozi su vrlo dobro napisani i izvedeni. Njih ratnik-ratniku način odnosa će biti zanimljiv za gledanje tokom cijele serije.

U ovoj epizodi došlo je do izražaja i Zhaanino ponašanje. Čini se da preuzima majčinsku ulogu nad cijelom posadom, a to je i pravedno budući da ima preko 800 godina. Ona očito ne želi biti poticatelj svađi već želi da svi na brodu budu sretni. Evo jedan primjer - Aeryn pokuša natjerati Rygela da nastavi raditi na Moyi, ali on ju ugrize jer je nesiguran da će uspjeti pri tom poslu. Zhaan pošalje Aeryn van iz sobe i prepozna Rygelov strah. Kaže mu da svi zajedno mogu prebroditi svoje strahove i tako podigne Rygelovo samopouzdanje te on nastavlja sa poslom. Osim toga Zhaan olakšava Moyinu bol i pomaže pilotu.

Zaključak - ovu epizodu je vrlo teško procijeniti. U nekim serijama ovo bi možda mogla biti i jedna od boljih epizoda, ali kada pogledate cijeli Farscape i kada vidite koliko ustvari boljih epizoda ima od ove, I, E.T. ispada kao jedna od lošijih epizoda. No, to se moglo i očekivati budući da je ovo tek druga epizoda, a Farscapeu kvaliteta raste iz epizode u epizodu.

Znate li?
Ova epizoda je prvi put prikazana kao četvrta epizoda u Engleskoj i sedma epizoda u SAD-u.

Citati